Poate paznicul sa interzica intrarea pentru cumpararea unei masti?

Intrebare

Buna seara! In aceasta seara am avut intentia de a intra intr-un magazin alimentar pentru a cumpara diverse produse si o masca, deoarece nu aveam una. Domnul paznic al magazinului mi-a spus ca nu am voie sa intru fara masca. I-am explicat ca intentionez sa achizitionez o masca, insa acesta a reactionat agresiv si a incercat sa ma dea afara. Mentionez ca, din bun-simt, purtam geaca incheiata pana peste nas, acoperindu-mi aproape toata fata. Domnul paznic a fost extrem de nepoliticos, iar discutia a degenerat intr-un schimb de cuvinte urate atat din partea lui, cat si a mea. Ma simteam revoltata deoarece nu imi permitea sa cumpar o masca si m-a agresat fizic.

Dupa acest incident, am sunat la politie si a venit un echipaj format din doi politisti. In discutiile cu ei, unul dintre politisti mi-a repetat constant ca nu am voie sa intru nicaieri fara masca. Totusi, ma intreb cum as putea cumpara o masca daca nu pot intra in magazine?

Consider ca domnul paznic ar trebui sanctionat pentru ca m-a impins si m-a bruscat. Nu este corect sa fiu tratata astfel, ca si cum as fi fost agresata de un strain pe strada. Sunt foarte confuza si nu stiu daca pot merge mai departe cu acest caz sau ce ar trebui sa fac in continuare.

Raspuns

Cum sa Abordezi Situatiile Conflituale Legate de Purtarea Mastii in Magazine

In aceasta perioada, purtarea mastilor in spatiile publice inchise a devenit o necesitate pentru a preveni raspandirea virusului COVID-19. Insa, situatia devine complicata atunci cand trebuie sa achizitionati o masca dar nu aveti una initial. Numeroase magazine au implementat reguli stricte cu privire la purtarea mastii, dar ce se intampla atunci cand aceste reguli sunt aplicate intr-un mod agresiv sau nepoliticos?

Dreptul de a Achizitiona o Masca

Este esential sa intelegem ca fiecare persoana are dreptul de a-si achizitiona o masca, chiar daca nu poarta una in anumite circumstante. Legislatia actuala nu exclude accesul persoanelor la bunuri esentiale, inclusiv masti de protectie, dar modul in care acest lucru este gestionat poate varia de la un magazin la altul. O solutie optima ar fi ca magazinele sa ofere masti de unica folosinta la intrare sau sa permita cumpararea acestora inainte de a intra complet in magazin.

Atitudinea Personalului de Securitate

In cazul de fata, comportamentul domnului paznic a fost inadecvat si agresiv. Securitatea din magazine trebuie sa asigure un climat de siguranta si respect pentru toti clientii. Abordarile agresive si nepoliticoase pot crea conflicte inutile si stres pentru clienti, ceea ce nu este in interesul nimanui.

Pasi de Urmat Dupa Un Incident

  1. Documentare si Raportare: Dupa eveniment, este important sa documentati exact ce s-a intamplat. Notati ora, locul si circumstantele incidentei, si daca este posibil, aveti martori care sa sustina versiunea voastra.

  2. Sesizarea Conducerii Magazinului: Contactati conducerea magazinului pentru a raporta comportamentul neadecvat al angajatului de securitate. Descrieti incidentul in detaliu si solicitati o investigatie interna. Multi comercianti mari au politici stricte privind comportamentul personalului si pot lua masuri disciplinare adecvate.

  3. Plangere la Politie: Daca ati fost victima a unei agresiuni fizice, asa cum mentionati ca ati fost impinsa si bruscata, depuneti o plangere oficiala la politie. Este dreptul vostru sa cereti protectia legii si sa solicitati ca persoana agresiva sa fie trasa la raspundere.

  4. Consultare Juridica: In functie de gravitatea incidentului, consultati un avocat pentru a vedea care sunt urmatoarele pasi legali pe care ii puteti urma. Acesta va poate oferi sfaturi despre cum sa procedati mai departe pentru a obtine despagubiri sau o rezolvare adecvata.

Moduri de a Evita Astfel de Situatii

  1. Achizitionarea in Avans: Daca este posibil, cumparati mastile online sau de la automatele de la intrarea in magazine care ofera astfel de produse pentru a nu intampina probleme la intrare.

  2. Solicitati Ajutor: Incercati sa contactati magazinul in avans sau rugati un angajat sa va aduca o masca la intrare. Acest lucru poate evita conflicte inutile.

  3. Fii Pregatit: Purtati intotdeauna o masca de rezerva in buzunar sau in geanta in caz ca uitati sa luati una cand plecati de acasa.

In final, este important sa respectam regulile pentru siguranta tuturor, dar si sa avem parte de respect si buna purtare din partea celor care implementeaza aceste reguli. Incidentul vostru ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru conducerea magazinelor cu privire la modul in care personalul de securitate isi trateaza clientii. Sa nu va fie teama sa cautati dreptatea in cazul in care ati fost tratat incorect.