Exista vreun temei legal care permite modificarea unei oferte de catre un hotel dupa achitarea integrala?
Intrebare
Buna ziua!
As dori sa va adresez o scurta intrebare, daca aveti timpul necesar pentru a raspunde.
Am efectuat o rezervare la un hotel de pe litoralul romanesc, pe care am achitat-o integral si pentru care am primit factura. Recent, am fost informat ca a avut loc o eroare si ca oferta initiala a fost modificata, astfel incat, in pretul deja platit, nu mai este inclus micul dejun.
Exista vreun temei legal care permite firmei sa modifice oferta dupa ce eu am achitat integral pentru serviciile respective?
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Cu stima,
Adrian
Raspuns
Modificarea unei oferte hoteliere dupa achitarea integrala: Aspecte legale si drepturile consumatorului
In contextul rezervarilor hoteliere, fiecare detaliu al ofertei initiale joaca un rol crucial in decizia consumatorului de a-si rezerva si achita o vacanta. Atunci cand intervine o modificare a acestor detalii, este important sa cunoastem temeiurile legale si drepturile consumatorului pentru a naviga situatia cu succes.
- Contractul intre client si hotel
In momentul in care un client efectueaza o rezervare si achita integral pentru aceasta, intre client si hotel se incheie un contract. Acest contract este reglementat de prevederile Codului civil si alte acte normative aplicabile. In esenta, contractul specifica serviciile oferite, perioada de sedere si costurile asociate.
- Oferta initiala si terenul legal
Oferta initiala, care este acceptata si platita de client, constituie parte integranta a acestui contract. Orice modificare a ofertei initiale, cum ar fi eliminarea micului dejun din pachetul achitat, poate fi considerata o incalcare a termenilor contractuali. Conform legislatiei, orice modificare unilaterala a termenilor unui contract de prestari servicii, fara acordul explicit al clientului, este ilegala.
- Drepturile consumatorului
Protectia consumatorului este reglementata de Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 (republicata) privind protectia consumatorilor si Legislatia specifica a Uniunii Europene transpusa in legislatia romaneasca. Conform acestor acte normative, consumatorii au dreptul sa primeasca exact serviciile pentru care au platit, asa cum au fost prezentate in oferta initiala. In caz contrar, clientul are dreptul de a solicita fie restituirea sumelor platite, fie compensarea prin servicii echivalente.
- Demersurile posibile
In situatia in care oferta initiala a fost modificata fara acordul dvs., aveti mai multe cai de actiune:
- Reclamatie catre hotel: In primul rand, este recomandat sa adresati o reclamatie scrisa conducerii hotelului, solicitand remedierea situatiei si respectarea ofertei initiale sau oferirea unei compensatii adecvate.
- Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor: Daca hotelul nu raspunde in mod satisfacator reclamatiei dvs., puteti depune o sesizare la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). ANPC are competenta de a investiga astfel de cazuri si poate impune sanctiuni.
- Instanta de judecata: In situatiile in care solutionarea pe cale amiabila sau prin ANPC nu da rezultate, aveti dreptul de a actiona in justitie pentru a obtine respectarea termenilor contractuali si/sau despagubiri.
- Recomandari pentru viitor
Pentru a evita situatii similare in viitor, este recomandabil sa:
- Verificati atent toate detaliile ofertei si sa solicitati o confirmare scrisa pentru orice serviciu inclus.
- Pastrati toate documentele relevante, inclusiv confirmarile si facturile primite.
- Consultati recenziile si ratingurile hotelului pentru a obtine o imagine cat mai clara despre seriozitatea prestatorului de servicii.
Drepturile consumatorilor sunt protejate prin legi clare si stricte, menite sa asigure transparenta si corectitudinea in relatia dintre prestatorii de servicii si clienti. Cunoasterea si exercitarea acestor drepturi va pot proteja de neplaceri si va pot ajuta sa va bucurati de vacantele achitate cu incredere.