Cum putem anula hotararile adunarii generale a asociatiei de proprietari din 27.06.2020 si 10.04.2021 in conformitate cu Legea 196/2018?
Intrebare
Buna ziua,
Sunt proprietar de apartament in cadrul asociatiei de proprietari si scriu in numele mai multor proprietari. Pe 27.06.2020, presedinta asociatiei a organizat o adunare generala la care au fost prezente 9 persoane fizic si au fost depuse 32 de declaratii pe proprie raspundere, prin care semnatarii isi exprimau acordul cu orice hotarare luata in cadrul adunarii.
Pe ordinea de zi nu era inclusa anularea contractului cu firma de repartizare a caldurii prin intermediul repartitoarelor, desi acestea fusesera montate si platite cu 8 luni inainte. In cadrul aceleasi adunari, presedinta a hotarat sa isi stabileasca un venit lunar net de 500 de lei, desi la momentul alegerii sale anuntase ca functia de presedinte nu va fi remunerata.
De atunci, am facut diverse demersuri la primarie, solicitand organizarea unei alte adunari generale pentru alegerea unui nou presedinte si comitet, precum si prezentarea de documente, insa aceste solicitari nu au fost indeplinite.
Pe 10.04.2021, presedinta a organizat din nou o adunare generala la care au fost prezente 11 persoane si au fost depuse 31 de declaratii pe proprie raspundere. Conform articolelor 47 si 48 din Legea 196/2018, adunarea generala nu poate fi organizata pe baza declaratiilor pe proprie raspundere.
Va rugam sa ne explicati ce pasi trebuie sa urmam pentru a anula hotararea de a nu mai lua in considerare contoarele montate cu 8 luni inainte de 27.06.2020 si pentru a rezolva celelalte probleme.
Va multumim.
Raspuns
Pasii pentru anularea hotararii de anulare a contractului cu firma de repartizare a caldurii si rezolvarea problemelor din cadrul asociatiei de proprietari
Pentru a anula hotararea de anulare a contractului cu firma de repartizare a caldurii si pentru a rezolva alte probleme legate de conducerea asociatiei de proprietari, este necesar sa urmati o serie de pasi legali si procedurali. Cadrul legislativ relevant este Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor.
Organizarea unei adunari generale corecte
Conform articolelor 47 si 48 din Legea 196/2018, adunarea generala a asociatiei de proprietari trebuie sa fie organizata cu prezenta fizica si nu se permite luarea deciziilor pe baza declaratiilor pe proprie raspundere. Este esential sa cereti organizarea unei adunari generale extraordinare corecte, respectand toate prevederile legale.
Demersurile legale pentru anularea hotararilor ilegale
In functie de problemele intampinate, aveti posibilitatea sa actionati in instanta pentru anularea hotararilor care au fost luate in mod ilegal. Conform articolului 28 din Legea 196/2018, orice hotarare a adunarii generale a asociatiei de proprietari poate fi contestata de catre proprietarul nemultumit in termen de 45 de zile de la data adoptarii acesteia, la judecatoria in a carei circumscriptie se afla condominiul. Este recomandat sa depuneti o cerere in instanta, prezentand toate dovezile care atesta incalcarea legii in cadrul acestor adunari generale.
Prezentarea documentelor financiare si administrative
Este dreptul fiecarui proprietar sa ceara transparenta si acces la documentele financiare si administrative ale asociatiei de proprietari. Conform articolului 35 din Legea 196/2018, presedintele si membrii comitetului executiv sunt obligati sa asigure consultarea, la cerere, a oricarui proprietar asupra documentelor care privesc activitatea asociatiei. In cazul refuzului de a prezenta aceste documente, puteti depune o plangere la primarie sau chiar la instanta.
Schimbarea presedintelui si a comitetului executiv
Pentru a schimba presedintele si membrii comitetului executiv al asociatiei de proprietari, trebuie sa organizati o adunare generala extraordinara. Conform articolului 22 din Legea 196/2018, acest lucru se poate realiza la cererea unei treimi din membrii asociatiei de proprietari. Solicitarile dvs. trebuie documentate si semnate de catre cel putin o treime din proprietari si depuse oficial la presedinte sau la comitetul executiv. In cazul refuzului de organizare a unei astfel de adunari, puteti adresa problema instantei de judecata pentru a obtine o hotarare in acest sens.
Consultanta juridica
Avand in vedere complexitatea situatiei, poate fi util sa consultati un avocat specializat in dreptul proprietatii si al asociatiilor de proprietari. Acesta va poate oferi sfaturi juridice personalizate si va poate reprezenta in instanta, daca este necesar.
Urmand acesti pasi, puteti restabili legalitatea in cadrul asociatiei de proprietari, asigurand astfel o administrare corecta si transparenta a proprietatilor si a fondurilor comune.