Cum pot obtine un teren sau o cladire de la primarie pentru o fundatie non-profit?

Intrebare

As dori sa obtin un teren sau o cladire de la primarie, prin concesiune sau gratuitate. Va rog sa-mi furnizati toate modalitatile prin care fundatia sau asociatia noastra poate avea acces la un astfel de imobil. Dorim sa folosim aceasta proprietate pentru a expune produse intr-un format tip muzeu sau galerie si pentru a organiza diverse activitati distractive si educative pentru copii si adulti.

Toate aceste initiative vor fi gestionate de o fundatie legal constituita in Romania. Va rog sa ma informati despre metodele prin care pot obtine un teren sau o cladire de la primarie, in vederea realizarii acestui proiect de fundatie non-profit.

Raspuns

Obtinerea unui teren sau a unei cladiri de la primarie pentru un proiect de fundatie non-profit poate fi realizata prin diverse modalitati, inclusiv concesiune, comodat (folosinta gratuita) sau achizitie. Iata care sunt metodele prin care fundatia dvs. poate dobandi un astfel de imobil pentru a expune produse intr-un format tip muzeu sau galerie si pentru a organiza activitati educative si distractive pentru copii si adulti.

Concesiune

Concesionarea este o metoda prin care primaria poate acorda dreptul de utilizare a unui teren sau unei cladiri pe o perioada determinata, in schimbul unei taxe anuale. Iata pasii principali:

  1. Depunerea Cererii: Adresati o cerere catre primarie in care sa specificati dorinta de a obtine terenul sau cladirea prin concesiune. Indicati clar scopul non-profit al proiectului si descrieti in detaliu activitatile planificate.

  2. Documentatia Proiectului: Pregatiti un proiect detaliat cu privire la planul de utilizare a imobilului, accentuand incluziunea sociala si educativa, precum si beneficiile pentru comunitate.

  3. Avize si Autorizari: Obtineti toate avizele si aprobarile necesare de la departamentele relevante ale primariei si de la alte autoritati locale.

  4. Procedura de Concesionare: Primaria va organiza o licitatie publica pentru concesionarea terenului sau cladirii. Fundatia dvs. va trebui sa participe la aceasta licitatie si sa ofere o propunere competitiva.

  5. Semnarea Contractului: Dupa adjudecarea licitatiei, se va semna un contract de concesionare care va stipula toate conditiile si obligatiile partilor.

Comodat (Folosinta Gratuita)

Comodatul este o metoda prin care primaria poate ceda folosinta gratuita a unui imobil catre o fundatie non-profit pentru o anumita perioada. Iata cum puteti proceda:

  1. Solicitarea: Adresati o cerere oficiala catre primarie pentru obtinerea imobilului in comodat. Includeti o descriere detaliata a proiectului si a scopurilor non-profit.

  2. Justificare Sociala si Comunitara: Argumentati cum proiectul va veni in sprijinul comunitatii locale, subliniind impactul pozitiv asupra educatiei si incluziunii sociale.

  3. Avizare Interna: Primaria va analiza cererea, iar daca aceasta este acceptata, va trebui sa fie aprobata intr-o sedinta a consiliului local.

  4. Contract de Comodat: In cazul unei decizii pozitive, se va incheia un contract de comodat care va stipula termenii si conditiile de folosire a imobilului.

Achizitie la Pret Subventionat

Desi mai rar, unele primarii ofera posibilitatea achizitionarii unor proprietati la preturi subventionate pentru organizatiile non-profit. Iata etapele de urmat:

  1. Cererea de Intentie: Adresati o cerere catre primarie in care sa specificati dorinta de a achizitiona un imobil la pret subventionat. Detaliati scopul educativ si cultural al proiectului.

  2. Analiza Cererii: Primaria va analiza cererea dvs. si va evalua daca proiectul indeplineste criteriile de eligibilitate pentru subventionare.

  3. Evaluarea Proprietatii: Imobilul va fi evaluat de specialisti pentru a stabili pretul subventionat.

  4. Incheierea Tranzactiei: In cazul aprobarii, se va intocmi un contract de vanzare-cumparare la pret subventionat, mentionand toate conditiile si obligatiile partilor.

Parteneriate Public-Private (PPP)

Un alt mod de a obtine acces la un imobil poate fi printr-un parteneriat public-privat. Aceasta implica colaborarea intre fundatia non-profit si autoritatile locale pentru realizarea unui proiect comun.

  1. Initierea Discutiilor: Demarati un dialog cu reprezentantii primariei pentru a explora posibilitatea unui parteneriat.

  2. Elaborarea Proiectului: Impreuna cu primaria, elaborati un proiect comun care sa includa finantarea, administrarea si utilizarea imobilului.

  3. Aprobari Legale: Obtineti toate aprobarile necesare din partea autoritatilor locale si a consiliului local.

  4. Implementare: Semnati un acord de parteneriat si incepeti implementarea proiectului conform planului stabilit.

Accesarea unui teren sau a unei cladiri de la primarie pentru o fundatie non-profit poate fi un proces complex, dar realizabil. Cu o documentatie bine pregatita si o argumentatie solida in favoarea proiectului dvs., sansele de succes vor fi crescute. Asigurati-va ca respectati toate procedurile legale si ca aveti toate avizele si aprobarile necesare.