Ce pot face pentru a nu plati aceasta suma suplimentara la asigurarea auto in UK?

Intrebare

Am facut o asigurare auto aici, in UK, dar a trebuit sa renunt la ea deoarece masina s-a stricat si am radiat-o. Am platit un depozit de 500 de lire si am platit timp de doua-trei luni o suma de 245 de lire pentru asigurare. Cand am sunat sa anulez polita, mi-au spus ca imi pierd depozitul si ca mai trebuie sa platesc inca o luna de asigurare. Am refuzat sa platesc aceasta luna suplimentara si le-am cerut sa ia suma din depozit. In schimb, m-au dat pe mana firmelor de recuperari.

Ce pot face pentru a nu plati aceasta suma suplimentara? Masina nu o mai am, am dat-o la G.A.P. Astept un raspuns. Multumesc.

Raspuns

Renuntarea la o asigurare auto in Marea Britanie poate fi complexa, mai ales cand intervin factori precum radierea vehiculului si solicitarea returnarii depozitului platit. Daca te confrunti cu o situatie in care asiguratorul te-a informat ca vei pierde depozitul si ca trebuie sa platesti suplimentar inca o luna de asigurare, iar acum ai fost trimis catre firme de recuperari, iata cativa pasi pe care ii poti urma pentru a solutiona aceasta problema.

Citeste cu atentie contractul de asigurare

Primul pas important este sa citesti cu atentie termenii si conditiile contractului de asigurare auto. Acesta ar trebui sa stipuleze in mod clar:

  • Conditiile de anulare a politei;
  • Politica privind rambursarea depozitului;
  • Orice costuri suplimentare asociate cu anularea politei.

Comunica detaliile in scris

Trimite o scrisoare oficiala companiei de asigurare, explicand situatia ta. Include toate detaliile necesare:

  • Motivele pentru care ai radiat masina si ai anulat polita;
  • Cererea de retragere a sumei restante din depozit;
  • Referirea la contractul in care sunt stipulate aceste conditii.

Verifica politica de rambursare a depozitului

De obicei, daca anulezi o polita de asigurare inainte de termen, exista posibilitatea sa pierzi o parte a depozitului sau chiar intreaga suma. Cu toate acestea, ar trebui sa evidentiezi ca solicitai ca restanta de plata sa fie deducta din depozit, avand in vedere ca ai radiat vehiculul si nu mai beneficiezi de asigurare.

Contacteaza o autoritate de reglementare

In cazul in care asiguratorul ramane inflexibil si te-a trimis catre firme de recuperari, contacteaza Financial Ombudsman Service (FOS) din Marea Britanie. FOS poate interveni in dispute intre consumatori si companii financiare si poate emite o decizie in legatura cu cazul tau. Poti face o plangere online pe site-ul lor sau prin telefon.

Aduna documentele necesare

Aduna toate documentele relevante pentru cazul tau:

  • Contractul de asigurare si corespondenta cu asiguratorul;
  • Documentele care atesta radierea vehiculului;
  • Orice chitanta sau dovada de plata a depozitului si a sumelor platite pentru asigurare.

Negociaza un plan de plata

Daca nu reusesti sa rezolvi problema prin intermediul FOS sau direct cu asiguratorul, ar putea fi util sa negociezi un plan de plata. De exemplu, poti solicita o esalonare a platii lunii suplimentare solicitate, pentru a nu fi nevoit sa platesti toata suma deodata.

Utilizarea consilierilor financiari gratuiti

Exista organizatii in Marea Britanie care ofera consiliere financiara gratuita, precum Citizens Advice Bureau. Acestia te pot ajuta sa intelegi mai bine drepturile tale si te pot indruma in relatia cu firma de recuperari si asiguratorul.

Ce trebuie sa retii este ca ai dreptul sa contestezi orice solicitare financiara care nu ti se pare corecta si ca exista institutii si organizatii pregatite sa te ajute in astfel de situatii. Comunicare deschisa si documentatia completa sunt esentiale pentru a solutiona problema in favoarea ta.