Ce acte sunt necesare pentru retragerea banilor din contul unei persoane decedate in Canada si poate fi imputernicit un prieten sa faca acest lucru?

Intrebare

Buna ziua,

Mama mea a decedat in Canada din cauza unei boli. In 2019, Banca Transilvania a trimis o scrisoare in care informa ca, din cauza inactivitatii contului, banii vor fi transferati intr-un cont temporar pentru o perioada de 5 ani de la data emiterii scrisorii. Mama mi-a lasat mostenire casa, dar nu si contul bancar. Numele ei de familie este diferit de al meu deoarece s-a recasatorit. Detin certificatul de divort al mamei, certificatul meu de nastere, certificatul de nastere al mamei si certificatul de deces in limba engleza.

Va rog sa-mi spuneti ce acte sunt necesare pentru a putea retrage banii din cont si daca pot sa imputernicesc un prieten sa faca acest lucru in numele meu. Datorita situatiei actuale, nu stiu cand voi putea ajunge in tara.

Va multumesc,

Cu stima,

Raspuns

Retragerea Banilor din Contul unei Persoane Decedate: Ghid Complet

Stimate cititor,

Retragerea banilor din contul bancar al unei persoane decedate poate reprezenta o provocare, mai ales cand te afli in strainatate si nu poti gestiona direct situatia. In cele ce urmeaza, iti vom oferi toate informatiile necesare pentru a facilita acest proces, conform legislatiei din Romania si a regulilor interne ale Bancii Transilvania. Vom detalia actele necesare si vom explica procedura de imputernicire a unei persoane care sa actioneze in numele tau.

Acte Necesare pentru Retragerea Banilor din Contul Bancii Transilvania

  1. Certificatul de deces – Acesta trebuie tradus si legalizat in limba romana (daca este emis in Canada in limba engleza).
  2. Certificatul de mostenitor – Document eliberat de notar, care atesta calitatea de mostenitor si cota-parte din mostenire.
  3. Actul de imputernicire – Daca doresti sa delegi un prieten sau o cunostinta sa preia demersurile in locul tau, va fi necesara o procura notariala.
  4. Documente de identitate – Actele tale si ale persoanei imputernicite, inclusiv pasapoartele si cartile de identitate.
  5. Certificatul de nastere – Documentul tau si al mamei tale, pentru a demonstra relatia de rudenie.
  6. Certificatul de divort – Documentul care atesta schimbarea numelui mamei.

Procedura de Retragere a Banilor

  1. Contactarea Notarului Public: Primul pas este contactarea unui notar public din Romania pentru a deschide procedura de succesiune. Este important ca certificatul de deces sa fie tradus si legalizat.

  2. Deschiderea Dosarului de Succesiune: Notarul va solicita documentele de identitate, certificatul de deces, certificatul de nastere si alte acte care pot fi relevante pentru dosar. In cazul tau, certificatul de divort al mamei poate fi necesar pentru a clarifica schimbarea numelui.

  3. Obtinerea Certificatului de Mostenitor: Dupa analiza documentelor si eventuala citarea altor posibili mostenitori, notarul va elibera certificatul de mostenitor, care va specifica cota-parte din mostenirea mamei tale.

  4. Prezentarea la Banca: Cu certificatul de mostenitor, te poti prezenta la Banca Transilvania. In cazul in care imputernicesti pe cineva, acesta va trebui sa prezinte si procura notariala, pe langa certificat si actele sale de identitate.

Imputernicirea unei persoane

Pentru a imputernici un prieten sa faca acest demers, urmeaza acesti pasi:

  1. Intocmirea Procurei Notariale: Mergi la un notar public in Canada si intocmeste o procura notariala care acorda drepturi prietenului tau sa actioneze in numele tau. Procura trebuie sa fie tradusa si legalizata de un notar autorizat.

  2. Legalizarea si Apostilarea: Asigura-te ca procura notariala este apostilata conform Conventiei de la Haga, daca aceasta se aplica. In Canada, aceasta se poate face prin intermediul unui birou de asistenta internationala.

  3. Trimiterea Documentelor: Trimite procura, impreuna cu restul documentelor necesare, prietenului tau in Romania.

In concluzie, retragerea banilor din contul unei persoane decedate, pe fondul unei succesiuni, poate parea complicata, dar este gestionabila daca urmezi pasii corecti si te asiguri ca detii toate documentele necesare. Imputernicirea unei persoane de incredere in Romania poate facilita considerabil acest proces, economisind timp si resurse.

Iti dorim succes in demersurile tale si, pentru orice alte intrebari, nu ezita sa consulti un notar public sau reprezentantii Bancii Transilvania.

Cu stima,

Echipa Noastra