Care sunt pasii necesari pentru intocmirea documentelor pentru o proprietate ce include o casa, dependinte si un teren?
Intrebare
Buna ziua,
As dori sa stiu care sunt pasii necesari pentru intocmirea documentelor pentru o proprietate ce include o casa, dependinte si un teren (faneata). In prezent, exista doar un rol pozitie deschis in cartea funciara la primarie. Ce trebuie sa fac in continuare?
Va multumesc!
Raspuns
Salut,
Pentru a intocmi documentele necesare pentru o proprietate care include o casa, dependinte si un teren (faneata), este esential sa urmezi o serie de pasi specifici pentru a te asigura ca totul este in ordine si conform legii. Iata care sunt acesti pasi:
-
Verificarea Actelor Primare
Primul pas este sa te asiguri ca detii toate documentele initiale ale proprietatii, inclusiv actele de proprietate si orice alte documente relevante. Acestea includ:- Contractul de vanzare-cumparare sau de donatie.
- Certificatul de mostenitor, daca este cazul.
- Actele de identitate ale proprietarilor.
- Extrasul de carte funciara actualizat obtinut de la primarie sau de la biroul de carte funciara.
-
Obtinerea Extrasului Imobiliar
Acceseaza biroul de carte funciara pentru a obtine un extras de carte funciara actualizat. Acest document oficial este necesar pentru a verifica situatia legala a imobilului si pentru a vedea daca exista ipoteci sau alte sarcini asupra proprietatii. -
Intocmirea si Verificarea Planului Topografic
Contacteaza un specialist autorizat in cadastru pentru efectuarea masuratorilor topografice si intocmirea unui plan topografic detaliat al proprietatii. Acesta trebuie sa includa toate elementele proprietatii, precum casa, dependintele si terenul (faneata).- Verifica ca planul sa fie corect intocmit si sa respecte reglementarile locale si nationale.
-
Inscrierea In Cadastrul si Cartea Funciara
Urmatorul pas este sa inscrii proprietatea in cadastru si in cartea funciara. Depune urmatoarele documente la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara (OCPI):- Cererea de inscriere.
- Actele de proprietate.
- Extrasul de carte funciara (original si copie).
- Planul topografic realizat de specialistul autorizat.
- Actele de identitate ale proprietarului/lor.
-
Intocmirea Certificatului de Urbanism
Pentru orice lucrari viitoare sau modificari, este necesar certificatul de urbanism. Acesta este documentul care specifica conditiile in care poti construi sau modifica constructiile existente. Cererea pentru certificatul de urbanism se depune la Primarie, impreuna cu:- Planul de situatie la scara 1:500 sau 1:1000.
- Planul de incadrare in teritoriu la scara 1:5000.
- Actele de proprietate.
-
Obtinerea Autorizatiei de Construire daca este Necesara
Daca intentionezi sa efectuezi modificari la proprietate, vei avea nevoie de autorizatie de construire. Solicita aceasta la primarie prin depunerea:- Certificatului de urbanism.
- Proiectului tehnic realizat de un arhitect autorizat.
- Avizele si acordurile obtinute (mediu, ISU, etc.).
-
Platirea Taxelor si Impozitelor
Este important sa te asiguri ca toate taxele si impozitele sunt la zi. Verifica cu administratia locala orice datorii existente si fa platile necesare pentru a evita penalizarile. -
Inregistrarea si Arhivarea Documentelor
Odata ce toate documentele sunt in ordine si toate inscrierile au fost facute, arhiveaza toate documentele intr-un loc sigur. Este recomandat sa pastrezi copii pentru fiecare document important.
Urmeaza acesti pasi si vei avea toate documentele necesare pentru a te bucura fara probleme de proprietatea ta.
Va multumim!